Menteri Pendidikan Sudah Pandai Jadi Burung Kakak Tua



Hari ini apabila Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik berkata, pendidikan di Malaysia hampir percuma, beliau sekadar menjadi seekor burung kakak tua yang bodoh yang sekadar mengulangi cakap orang.

Beliau berkata pendidikan di Malaysia hampir percuma dengan sedikit bayaran bagi pengajian tinggi. Pendidikan sekolah rendah dan menegah katanya diberi percuma oleh Kerajaan dan pelajar hanya membayar sebanyak 10% daripada kos operasi bagi universiti awam.

Apakah kami tidak tahu Maszlee?

Kalau kamu bodoh dan penipu, jangan heret kami sama menjadi munafik!

Ironinya, perkara ini telah lama diterangkan oleh Mantan Perdana Memteri, DS Najib Tun Razak dan Mantan Menteri Pengajian Tinggi, DS Idris Jusuh. 

DS Idris Jusih berkata dua tahun yang lalu, baca di siniKos pendidikan di Malaysia hampir percuma berikutan usaha kerajaan memberikan pelbagai bantuan kepada para pelajar.

Beliau berkata, yuran pengajian di negara ini juga masih murah berbanding dengan universiti di negara lain.

Kesimpulannya, kenapa perlu kita tukar Kerajaan sekiranya Kerajaan Malaysia Baharu ini hanya mengiyakan kejayaan yang dibuat oleh Kerajaan terdahulu. Lebih buruk lagi Menteri-Memteri Kerjaan Baharu bodoh dan menjadi burung kakak tua.





Source | http://khairulryezal.blogspot.com/2018/10/menteri-pendidikan-sudah-pandai-jadi.html

Most View Article This Month !