Sinead O’Connor Peluk Islam Dengan Nama Shuhada’ Davitt

Menggunakan nama Shuhada’ Davitt, Sinead O’Connor yang sebelumnya pernah menggunakan nama Magda sewaktu beliau berjinak-jinak dengan agama Kristian Katolik, telah mengumumkan bahawa beliau sudah memeluk agama Islam dalam akaun Twitter miliknya.

“Ini adalah untuk mengumumkan bahawa saya bangga menjadi seorang Muslim. Ini adalah kesimpulan semula jadi dari mana-mana perjalanan teolog yang pintar. Semua kajian kitab membawa kepada Islam. Yang menjadikan semua kitab suci lain tidak diperlukan. Saya akan diberi (nama lain) baru. Ia akan menjadi Shuhada’, “Sine… maaf, Shuhada’, tweet beliau.

Shuhada ‘, yang menjalani rawatan kesihatan mental intensif di A.S. tahun lalu dengan bantuan Dr Phil, memuatnaik video dirinya mengalunkan Azan, panggilan umat Islam untuk bersolat. Suaranya masih bagus, tetapi persembahannya seperti meratapi sesuatu.

“Ini adalah percubaan pertama saya melaungkan azan Azan. Saya dapati ada beberapa pengucapan yang salah kerana terbawa-bawa dengan emosi saya … tetapi akan ada ratusan orang lain (akan mengikuti saya) di masa akan datang …, “tulisnya. “Apabila saya telah mengamalkannya 30 kali saya akan membuat dunia berhenti berputar.”

Dia turut menggayakan pakaian Muslim juga seperti dalam foto. “Sahabat terbaik saya, Elaine hanya memberi saya Hijab pertama saya dan dia menggigil seluruh tubuhnya apabila saya mengenakannya. Tidak akan menghantar foto kerana amat peribadi. Dan saya seorang perempuan tua yang hodoh. Tetapi saya seorang perempuan tua yang sangat gembira, “kata Shuhada.

Dia kembali ke Dublin dan menulis tweet mengenai banyak perkara … Cinta Allah, Mohammad dan Kanye West serta Donald Trump.

Dalam berita lain, Shuhada ‘telah berkolaborasi dengan Ronnie Wood dari Rolling Stones, pelakon Ireland Cillian Murphy, Nick Mason Pink Floyd dan penyanyi Imelda May untuk EP baru, One More Yard, yang memberi penghormatan kepada seorang askar muda Perang Dunia I Ireland, Michael Thomas Wall, dan menggunakan kata-kata dari 90 surat yang ditulis beliau semasa perang. Hasil daripada projek itu akan pergi ke badan amal yang meningkatkan kesedaran tentang kanser.

Jika anda mengikuti akaun twitter Shuhada, pelbagai kata-kata hinaan diberikan oleh pengikut twitternya tentang keputusannya memeluk Islam. Diharap Shuhada diberikan kekuatan jiwa untuk tabah dan kekal dalam Islam. Moga penghijrahan beliau memberi sinar di dalam dunia Islam.

Jiwanya yang bergolak sehingga terpaksa menjalani rawatan mental mendapat ketenangan di dalam agama Islam.



Source | https://ohsempoi.com/sinead-oconnor-peluk-islam-dengan-nama-shuhada-davitt/

Most View Article This Month !