Giliran Dr Maszlee Berlumba Menunjukkan Kebodohan Selepas Syed Saddiq Dan Dr Mujahid


Geram kerana dirinya mula dilupakan berbanding Bro Syed Saddiq dan Dr Muhajid Yusuf oleh netizen, maka Dr Maszlee Malek a.k.a Menteri Certot a.k.a Menteri Kasut Hitam memuat naik status yang lebih berani sebentar tadi. Keberanian beliau kali ini melebihi pasukan penyiasat, Peguam Negara dan Hakim di Malaysia.

Pertama, RM42B dan RM2.6B bukan wang dari kantung negara. RM42 bilion merupakan hutang 1MDB suatu masa dulu. Ia terhasil melalui pinjaman dan penjualan bon yang bersandarkan pembelian aset dan pembangunan hartanah.

Kedua apa perkiraan Maszlee bahawa RM42 bilion tersebut boleh memberi pendidikan percuma kepada anak kita dari tadika sehingga universiti selama 4 tahun? Bajet Pendidikan Negara 2018 hampir RM60 bilion masih gagal memberi pendidikan percuma beserta makanan dan pengangkutan selama setahun. 

Ketiga, ketika Maszlee menawarkan pendidikan percuma dan negara tanpa tol sebelum Pilihan Raya ke 4 (PRU14), Pakatan Harapan telah berkempen ke seluruh negara mendakwa negara mempunyai hutang RM1 trilion dan sebanyak RM42 bilion wang 1MDB telah lesap. 

Jadi mengapa disalahkan isu hutang negara RM1 trilion dan RM42 bilion wang 1MDB bila gagal melaksanakan pendidikan percuma dan lebuh raya tanpa tol?

Kesimpulannya, jika Dr Mujahid berkata, "ramai GAY tapi tidak semua terlibat dengan hubungan songsang", CTS kata, "tak semua babi tu babi. Ada siput babi, ada kutu babi dan ada menteri babi".

I rest my case.


Source | http://khairulryezal.blogspot.com/2018/10/giliran-dr-maszlee-berlumba-menunjukkan.html

Most View Article This Month !